Over mij

Mijn foto
Vol mij ook op: http://www.timoneconsultancy.net/

zaterdag 11 juni 2011

Brief aan morgen (2)


Beste morgen,

Eigenlijk zeg ik steeds: ‘Goedemorgen’, maar het is nu een brief en die begin je best met ‘Beste’, toch?
Eigenlijk zeg ik steeds: ‘Goedemorgen’, nou ja steeds. Soms zeg ik dat dus niet, weet je, dan heb ik daar gewoon niet echt zin in, staat mijn hoofd er niet naar. Gelukkig valt dat best wel mee, meestal begin ik de dag nieuwsgierig. ‘Wordt het een zonnige dag. Een dag om van te genieten, om blij van te raken, om vrolijk van te zijn’. Mijmer ik ’s ochtends onder het scheren vol ongeduld. Een dag waarvan je niet genoeg kunt krijgen, waarvan de uren vliegen als bij de nacht. Vliegen als bij een spannende droom, die plots wordt verstoord door de nieuwe dag, de morgen.
‘Ja beste morgen dan ben ik eventjes niet blij met jou’. Vaak moet je dan alle pret en grollen uit je kast trekken om me gedurende de dag meer te vermaken dan die droom. Gelukkig win je dat over het algemeen met gemak en anders help ik je er graag een handje mee. 
Morgen wordt vast een spannende dag, daar weet je alles van, een drukke en belangrijke dag. Ik kan dus best maar goed uitgerust zijn. Dus vraag ik het je maar gewoon: ’Kun je aan je donkere broertje Vannacht vragen of hij mij een goede nachtrust wilt bezorgen, met een rustige droom als het kan?’ Hé toe, dat kun je best, je ziet hem eerder dan mij en jullie zijn zeker meer familie dan dat ik dat ben!
Als je dat doet beloof ik dat ik morgen mijn uiterste best doe je te helpen er een geweldige dag van te maken.
Beste morgen alvast bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten