Over mij

Mijn foto
Vol mij ook op: http://www.timoneconsultancy.net/

maandag 9 november 2009

Stimorols nieuwe verpakking

Maakt Stimorol een marketingvergissing of ben ik een vaste klant die zij niet meer wensen in hun portfolio?

Ik heb hun mijn ongenoegen via hun website gemaild en wacht op een reactie.



Beste stimoroller,

Ik moet u helaas iets vervelends meedelen. Iets waarvoor ik zelfs de moeite neem om het u te mailen, iets wat me dusdanig verbaasd dat ik het u wil melden en niet onthouden.

De nieuwe verpakking is werkelijk de grootsmogelijke aanfluiting die ik ooit heb meegemaakt.
De verpakking is op zodanige manier geplakt dat zelfs dit beetje plaksel, en de handeling hiervoor om het te plakken nog beter uitgespaard had kunnen worden blijven.

Het gevolg hiervan in het gebruik is simpelweg eenvoudig. Het is al na een keer sluiten los, waardoor het praktisch zo is dat je gewoon geen verpakking meer hebt.

De kauwgumpjes dwarrelen door de handtas, de broekzak of het colbertjasje. In de auto pak je doosje uit een vakje en de deksel, die al niet meer bestaat, houdt de kauwgummetjes niet tegen. Daarvoor in de plaats strooi ze door de auto. Gevaarlijk! Irritant! en onnodig verhittend. Waarlijk iets anders als de verfrissende beleving die u eigenlijk wenst te verkopen.


is het belangrijkste deel van mijn mailtje aan Stimorol.
Nu vind ik hun senses ook wel lekker, wel alleen de groen verpakte mint variant.
Ik heb het idee dat ze doorslaan bij productinnovaties en productdifferentiatie. Het maakt bij mij in ieder geval geen stabiele indruk meer. De organisatie doet maar wat en hoopt dat er ergens een knaller bij zit. Een jammerlijk gebrek aan strategie op marketing en productinnovatie is hiervan de oorzaak.
Als ze daar geld voor hebben, dan kan dit zomaar een goede strategie zijn. Al zou ik wel nog een vijfde verpakkingsreeks in productie nemen. De Classic. Wie weet wordt dat wel de onverwachte knaller?

1 opmerking:

  1. Joepie, ze zijn terug in sommige schappen. De klassiek verpakte Stimerol

    BeantwoordenVerwijderen