Over mij

Mijn foto
Vol mij ook op: http://www.timoneconsultancy.net/

vrijdag 6 november 2009

Groots is het gevoel

Groots is het gevoel als je kunt wegrijden met een lege aanhanger van het milieupark. Een gevoel van geluk en zonnestralen doorstromen mijn gedachten, wanneer ik het park naar buitendraai en meer gas dan normaal geef en roffelend de weg naar het park in tegenovergestelde richting verlaat.
Vooraf moet je wel met een aanhanger vol tuinafval naar het stort rijden. Nog eerder heb je de kar moeten vullen.

Vroeger was dat allemaal niet nodig. Alle tuinafval bleef op de grond liggen om dan uiteindelijk onder lagen grond te verdwijnen en onder hevige druk na een héél lange tijd als aardolie naar boven gepompt te worden. Jaja ik weet het dit is wel een eenvoudige makkelijke voorstelling van de gang van zaken, maar goed. Zoiets en in grote lijnen zal het zo ongeveer de lading wel ergens dekken. Er was geen milieudienst van de gemeente, er waren geen milieuparken met containers voor ieder gescheiden afvaltype. Er was niks, het bleef gewoon liggen.

Meer specifiek kan ik zijn over de kar, de aanhanger dus, die vol ligt om naar het stort, het huidige milieupark te brengen. Het betreft in mijn geval een met een enkele as zonder teruglooprem exemplaar van twee meter lengte. Eigenlijk staat zo’n simpele aanhanger niet eens achter een Volvo. Die moet minstens een dubbel asser achter zich hebben hangen. Daarover ben ik het helemaal eens! In de tijd dat ik deze aanhanger moest aanschaffen was er net voldoende budget om de simpele twee meter variant te kopen.

Die aanhangerhandel is een aparte handel. Veel van die aanhangers worden in de winter gefabriceerd door bedrijven die bijvoorbeeld normaal tuinkassen maken. Ze kopen vaak gebruikte achterassen op, starre achterassen en monteren deze op een frame. Wat profieltjes er netjes haaks op lassen en met platen afwerken. Naast wat verlichting komt er een dissel op en wat met schoensmeer opgedirkte bandjes eronder en klaar is de kar. Het lijkt zelfs wel te fonkelen! Alsof dat belangrijk is, want groots is enkel het gevoel wanneer je weg kunt rijden met een lege aanhanger.

Zie ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten