Over mij

Mijn foto
Vol mij ook op: http://www.timoneconsultancy.net/

vrijdag 17 juni 2011

Marcom, Jort Kelder en Kluun gezien?

Afgelopen woensdag en donderdag was de RAI het toneel van de Marketing streep en communicatie branche. De beurs strijkt neer in de RAI waar een hal wordt geformeerd tot een gigantisch overdekt marktplein waar in een volmaakt gemoedelijke sfeer de marketing en de communicatie hoogtij viert. De letterlijke vertaling van ‘playground’ in speelplein vind ik bij deze te weinig eer doen aan de omvangrijke professie die er wordt getoond, hoe losjes deze ook overkomt. Er is een afwisselende drie-eenheid te herkennen die het concept naar een zeer prettig verteerbare ervaring brengt.
Het valt mij op hoe gemoedelijk, fatsoenlijk in de zin van weinig ‘haantjes de voorste’ hier hun kop op steken. Netjes in rijen staan, geen voorkruiperijen, vergezeld met een verdedigende glimlach kom ik tegen. Nee ik moet zeggen dat ik zeer wel aangenaam verrast ben door de bezoekers en hun professionele gedrag. Een waar verdiende pluim!
Langs open marktkraampjes, de stands, wordt op aantrekkelijke manier aandacht gevraagd voor de producten en diensten van de exposanten. Om het labyrint geen spinnenweb te laten worden staan op de uiteinde en ook min of meer halverwege een aantal theaters gemoduleerd. Afgebakende plekken die door hun eenvoud aandacht vragen en dat is volledig terecht. Een omvangrijk arsenaal aan sprekers delen hun ervaringen, er zijn ruim 110 mogelijkheden om te luisteren en beleven welke do en don’t, lessons learned, valkuilen en successen, worden gepresenteerd, soms in workshop opzet, soms in een wat interactieve presentatie en heel soms in gesloten omvang. Kortom zeer laagdrempelig, in gemoedelijke sfeer.
De derde eenheid wordt gevormd door de Adformatie lounge, dat de kern vormt van het hierboven geschetste grote marktplein met zijstraatjes. In een maximaal open karakter binnen de kaders van deze lounge geven toonaangevende sprekers uitgebreide sessies. De afsluiters van de dag waren achtereenvolgens Jort Kelder en Kluun voor respectievelijk de woensdag en de donderdag. Ondanks dat ik beide heren graag hoor spreken, ben ik er niet aan toe gekomen naar hun performance te gaan luisteren en kijken. Ik had een druk programma. Meer dan vijftien spreekbeurten heb ik bezocht gedurende deze twee dagen.
Tussen de bezoeken door en lopend tussen de verschillende theaters heb ik voortdurend de geboden informatie op kunnen snuiven die mij werd geboden. Voor mij een prima concept.
Nieuwsgierig geworden? Noteer alvast 13 en 14 juni 2012  voor MARCOM 2012

1 opmerking: