Over mij

Mijn foto
Vol mij ook op: http://www.timoneconsultancy.net/

zaterdag 16 januari 2010

Michelin Energy

Het was toch echt wel stellig mijn bedoeling om tijdens deze tijd niet met Principessa op de met zout overgoten wegen te gaan rijden. Ook omdat ik op Energy banden van Michelin rijd en dus nada grip heb met die dingen bij deze weg- en weersomstandigheden.

Wat wil nu het geval?
De boiler bij mij thuis geeft afgelopen zaterdag (9 januari 2010) de geest en een nieuwe frot je niet zomaar in een S70, dus dan toch maar Principessa van stal? Hierover heb ik even een poos zitten dubben. Ik zou óók met Olaf (de S70) kunnen gaan en dan de kofferklep een stukje open laten staan, of de aanhanger erachter hangen, of… enfin. Toch maar met Principessa gaan?

Dat de accu van Principessa slecht is heb ik al begrepen bij het ophalen na het laatste nazicht bij Volvo Jacobs einde afgelopen jaar. Mede door de lange tijd van stilstand in combinatie met de lage temperaturen start zij niet meer. Dus eerst naar Volvo Jacobs om een nieuwe accu te halen.
Deze originele accu's (Een algemene accu met de naam Volvo erop en een randje aan de voet van de accubak op de juiste plek) zijn volgens mij de eerste echte plug en play apparaten die er waren. Met een draaiklem haal je de accu los van de accuplaat en zet je het ding ook zo weer vast. Dus na een uurtje, inclusief de tocht naar de Volvo dealer rij ik Principessa op donderdag 14 januari 2010 naar buiten en ga ik op pad.

Bij de bewuste leverancier van boilers enzo zijn niet alle onderdelen voorradig. Zaterdag op zijn vroegst kan ik alle onderelen bij hun ophalen. Omdat er toch geen mogelijkheid is om voor zaterdag de boiler te vervangen besluit ik om zaterdag (16 januari 2010) alles op te halen. Dan zijn alle spullen, dat zijn overigens de binnenketel en een zakje O-ringen, er zeker.

Eigenlijk ben ik donderdag al onnodig met Principessa op pad gegaan. Het daadwerkelijke bestellen en het betalen van een gewenst voorschot, dat had ik ook met de van winterbanden en STC voorziene pekelblauwe S70 kunnen doen! Dat dit beter zou zijn geweest blijkt wanneer ik wil wegrijden. Achteruit rijden uit de parkeerplaats lukt niet! Meteen en bij het minste gas levert een spinnend achterwiel op en de auto blijft leuk op zijn plek staan. Niet een kwestie van moeilijk wegrijden, nee, gewoon helemaal niet!

Wat heen en weer rijden en de auto daarmee schuiner in het vak zetten geeft me na zeker een kwartier morksen de mogelijkheid om weg te rijden.
Volgens mij heb ik daarmee al alle te besparen CO2 dankzij de brandstofbesparende banden voor menige honderden kilometers teniet gedaan.

Maar wat misschien nog erger is. Het ziet toch niet uit voor Volvo off all. Niet weg komen bij een gladde ondergrond van aangevroren platte sneeuw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten